Cuma, Mart 03, 2006

Benim Küçük Tombulum


Sabahları son çayımı alıp kanepedeki yerime oturduktan 5-10 dakika sonra geliyor benimki.Çamın dalları arasından bakışıyoruz önce..bende bi sevinç aman benimki geldi yine diye herkese ilan etmeler..o da karşılıksız bırakmıyor bu sevinci.. tüylerini kabartıp güzel bi gösteri sunuyor..öyle güzel ki göğsünde parlak turuncu tüyleri var başının çevresinde de yeşil parlak tüyler kuyruğu yelpaze gibi..grinin üzerine yayılan beyazlıkla başına doğru uzanan bir cizgisi var..cinsi nedir bilemedim ama benim minik tombulum o.. Her sabah mutlaka gelir, beni selamlar, bakışır, konuşuruz sonra bahçedeki kırmızı meyveleri yemeğe koyuluyor..Bu sabah ta geldi..bakıştık..tam meyveleri yemeğe koyulmuşken..birden fırlayıp gitti..ne oluyor diye baktım ki mahallenin tekiri pusuya yatmış duvarın üstünde..hay allahım dedim birisi karnını doyurma derdinde diğeri gösteri yapmanın..Yaşamın cıkmazları hiç değişmiyo..insanlar içinde, diğer canlılar içinde..geçen gün bi haber vardı.. ülkemizde yaratılan gelirin 0/0 46 sı nüfusun 0/0 14 nun elinde imiş..bu ne demek..!!?? pastanın büyük dilimine sahip mutlu azınlık; belkide, o pastayı yurt dışından aldığı marka bilmem nenin içine girmek adına yemeyip, çöpe atarken, onun kırıntısını bulmak için o çöpleri deşeleyen insanlar demek ..!!!?.değişen bişey yok yani; kimi açlığının derdinde kimi gösterinin..!!?

1 yorum:

Adsız dedi ki...

amam da aman ne guzelmis tombilikler...